Tänään tokoiltiin Nalan kanssa Siilinjärvellä seuran omassa kokeessa. Koe pidettiin parkkihallissa ja tuomarina oli Anne Nokelainen. Viime kokeen jälkeen kirjoitin, että tästä ei voi olla muuta kuin suunta ylöspäin, niin kyllä se voikin mennä vielä huonomminkin. Niinkuin tänään...

Paikallamakuu: 8 Meni maahan ekalla käskyllä ja oli maannut ihan ok. Ennakoi perusasennon. Tähän oon kyllä tyytyväinen kun on epäonnistunut tavalla tai toisella jo kolmessa kokeessa.

Seuraaminen: 9 Tuomarin makuun liian tiivistä 
 
Liikkestä maahanmeno: 0 Nala hidasti hiukan vauhtia ja näytti, että olisi mennyt maahan, mutta säntäsikin sitten minun perään.
 
Luoksetulo: 5 Tuli läpijuoksuna, hiukan jarrutti, mutta ei pysähtynyt.
 
Liikkestä seisominen: 0 Ei pysähtynyt. Hidasti taas vähän  ja säntäsi sitten minun mukaan takaisin.
 
Noutaminen: 10 Vähän taisi kyllä pyörittää kapulaa, mutta ilmeisesti tuomari ei sitä huomannut.
 
Kauko-ohjaus: 0 Ei mennyt ekalla käskyllä maahan, tokalla meni ja jäi ihan ok, mutta säntäsi taas minun luokse kun olin kävellyt viiden metrin päähän ja aloin kääntymään.
Estehyppy: 9  En muista mistä piste lähti. Olisiko ollut vino perusasento?
 
Kokonaisvaikutus:  6  Sanomista tuli kun pidin koiraa pannasta kiinni liikkeiden välillä kun oli just sen oloinen, että lähtee omiaan juoksentelemaan ja pari kertaa taisi liikkeitten välissä haukahtaakin.
 
Pisteitä siis 101,  3-tulos, sija 5/8
 
En tiedä onko tämä nyt koiran epävarmuutta, treenin puutetta vai mitä?? Kun kotona, treenihallissa ym treenipaikoissa osataan ja sit kokeessa ei onnistu mikään.  "Kyllä se kotona osaa" sopii kyllä meihin